Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Thursday, July 22, 2010

Sian Mr Baba

Disebabkan bertungkus lumus menjalankan operasi mencari ular
Mr Baba tak makan nasi pun...
Ummi balik tengok Mr Baba tak abis lagi memunggah barang
Dah paling terkejut bila rumah berubah wajah
Bilik yg dulunya penuh ngan kotak2
sekarang dah tinggal beberapa kotak jer
Mr Baba telah menjadikan ruang yg sempit menjadi luas
Sedap sikit mata ni memandang
bukan pa..kebanyakan kotak2 tu Mr Baba sayang nak buang
so bila dah jadi cam ni..
kena la buang supaya bilik tak semak

berbalik pada citer...
Ummi pun cepat2 la masak nasik tuk Mr Baba
sian suamiku mengemas rumah seharian
makan roti ja....
Ummi masak ala kadar jer...
sup sayur & ikan cencaru goreng
cam biasa Daniala penemam Baba time mkn..
masa Ummi dok hidangkan makanan kat Mr Baba
Dania dah siap sebut nyam..nyam..nyam ( bunyi kalau dia nk mkn)
Sekarang Dania dah cekap guna sudu masa makan nasi
tapi still gak makan sikit



start nak mamam..time ni mmg mamam sungguh2 la
bukan nak makan banyak sgt pun....main jer lebih ni

Sikit ja makan masuk dalam mulut
yg lain jatuh ke lantai

sudu dah letak kebawah
Dania dah mula mengutip nasi yg jatuh kebawah

last sekali makan ngan tangan
kan senang cam tu
kalau ikutkan Ummi mmg lebih suka Dania makan ngan tangan
tapi bila tak sediakan sudu dia sibuk nak ambik sudu dalam sup sayur tu
tak kisahla kan mana satu pun..
yg penting Dania nak makan jugak
tak banyak sikit pun tak per
sbb Dania susah sgt nak mamam nasi

p/s: Mr Baba dah sms tadi..malam ni mau makan kat luar...bestnya Ummi tak yag masak!!!!!!!....

4 comments:

Mykhalish said...

so akhrnya jupe x ularnye.. dulu ms preg aqil ada gak anak ular dtg tp setkt longkang dpn. tp neber dah bunuhkan sbb xbg hubby buat.. huhu

alyyani said...

yaAllah, ular? hati2 ye. amboi dania, pandai dia makan sendiri ye walau banyak main. takpelah, asal mau makan :)

Ieja said...

ila: merata cari..sampai kesudah tak jumpa.....rasanya ular tu dah keluar...gerun la bila ular masuk rumah ni..dah tu tak jumpa....huhu

Ieja said...

alyyani:main jer banyak..makan sikit jer...tu la janji dia mau makan sbb kalau suap sure dia tolak....