Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Thursday, July 15, 2010

Demam Mengejut...

disebabkan internet amat2 la slow minggu lepas
Ummi dah tangguhkan n3 ni..
nak kongsi ngan kawan2 pasai Dania yg tertiba demam mengejut
Dan alhamdullilah sekarang Dania dh sihat sepehuhnya
malah makin aktif & lasak
Dah lama dania tak demam
kali ni demam tanpa ada sebarang petanda..
tup2 terus demam dah suhunya amatla tinggi...
Ummi pun tak perasan langsung sbb sebelum demam tu
dania cam biasa aktif jer ngan aktiviti2 dia...

Time petang...Dania tenggah seronok main ngan cat dia
Untuk pengetahun kawan2 dania mmg amat teruja dengan cat
disebabkan Ummi tak suka cat
so ummi beli la kucing mainan tuk dania...

pas penat main ngan cat
berhenti kejap makan kopok lekor
sejak gg makin banyak ni..Dania lebih suka makan makanan yg keras & rangup
yg lembik2 Dania tak layan yrkkkk...
sampai senget2 mulut makan kopok lekor..

mmg tak ada tanda2 langsung Dania nak demam
tido mlm tu pun ok jer....merengek bila nak susu jer
so pg 13.7.2010 tu ummi pun ketempat kerja cam biasa
dlm kul 10 pg Baba call ummi bgtau Dania demam
tapi baba dah bg ubat kat BS tuk bg
so ummi ingatkan demam biasa2 jer..
balik jer umah...Dania nangis jer
badan plak panas yg amat..
pas solat maghrib terus bawa Dania ke klinik

Pas balik klinik terus tido
letih sbb seharian tak tido
selsema sikit jer....panas badan yg tinggi hingga 39.1'
kat klinik plak siap muntah2 lagi
abis badan ummi bermandikan muntah Dania...
pas dah betul2 Dania dah nenyak Ummi pun tukarkan baju Dania
sbb baju ni dah berbau ngan muntah daaa...

3 jenis ubat....
demam, selsema & antibotik
ubat kali ni tak susuh nak bg Dania makan

time ni kul 3 pagi dania bangun
suhu 38.2'
yg heran tu bangun bukan merengek..
tapi nak ajak main..
cukup payah nak jelum Dania....
last2 suapkan Dania ubat2 tadi..
pas layan kejap Dania main ngan cat tu...
Ummi & Baba ajak Dania sambung tido...

Keesokan harinya Ummi ambik keputusan cuti sbb tak sampai hati la plak nak tinggalkan Dania ngan BS...
lagipun pada hari tu kebetulan kena chek up Dania di klinik

p/s: Demam kali ni leh dikatakan agak teruk sbb sebelum ni kalau demam tak penah Dania muntah2....just suhu badan tinggi + selsema jer..

p/s: Demam kali ni Dania aktif seperti biasa + meragam nk berkepit ngan Ummi ja...huhuhu..Ummi nak melabur pun tak senang..

p/s: Walaupun demam Ummi sempat lagi bawa Dania pi jln2....kat mana tu???tunggu n3 seterusnya yrk....( bajet cam ada org suka baca blog Ummi )

1 comment:

deqja said...

mcm kucing aqilah tp baru je beli sehari dah rosak.mau nyer xrosak,dpt je kat dia,main baling2 kucing tu.pastu p duduk atas kucing lak.nasib baik xmahal.kalau x,ibu yg nangis.huhuhuuhhu