Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Sunday, July 18, 2010

Demam pun Berjalan Jugak

Sambungan dari n3 ini
Sapa kata demam tak leh jln2...
kalau dok kat umah..bukan jer Dania demam..
Ummi pun cam nak demam gak....
Pas pi chek up kat klinik
Baba ajak pi jalan2 kat Tesco.....
Nak kena aircond katanya...sbb kebetulan panas sgt petang tu....

Sebelum pi jalan2..kena bawa Dania pi chek up dulu
mau timbang berat & chek tahap kesihatan Dania
sambil2 tunggu Ummi siap...
sempat lagi Dania main ngan cat oren dia..
(time ni suhu dah kembali normal)

Pas dah siap chek up...
Baba bawa Dania & Ummi jln2 kat tesco...
kalau pi tesco tak beli apa2 mmg tak sah
tipu la kalau kata nak pi ambik angin jer kat situ....hehee
Dania yg masih tak berapa sihat tapi cam org sihat jer...

Makan kat FC kat tesco..ummi order burger jer
Dania plak cam bisa tak dok diam..
ada jer benda dia nak buat...
ni tenggah dok tawaf meja2 kat FC kat tesco...

Mainan wajib yg Dania msti naik
duduk kejap pun jadi la....
janji naik gak mainan2 kat sini..
Ummi & Baba layan jer Dania yg tenggah tak sihat ni...
saja nak hiburkan anak yg tak berapa sihat..

Sebelum balik Ummi & Baba bg Dania naik gajah terbang ni
sebenarnya Dania tak xcited pun....
Ummi & Baba yg lebih
time ni Dania dah mengantuk sgt2
senyum pun tak..
huhuhuhu....mungkin sbb dah penat sgt..

muka org yg sgt2 mengantuk....
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
dan terakhir sekali msti la pic kami bertiga

Ummi & Baba ja yg lebih
Dania mood tara baik daaaaa..
tapi still gak nak main mainan2 ni semua...

p/s: berat Dania time ni 9.2kg, sepatutnya dah boleh makan ubat cacing tapi disebabkan Dania tak sihat..so bulan depan la plak bawa Dania pi makan ubat cacing

p/s: Balik dari tesco..Dania tido dalam perjalanan balik ke rumah..malam tu panas Dania tinggi balik...jelum pun tak turun2 gak..last2 Ummi & Baba lumur & mandikan Dania ngan air asam....alhamdullilah berkesan...suhu turun dengan cepat dan malam tu Dania tido nenyak sgt2..

p/s: sekarang alhamdullilah Dania dah sihat sepenuhnya...

4 comments:

alyyani said...

sakit2 pun masih aktif nak main tuh. syukur dania da sihat. ummi dgn baba pun lega kan :)

Ieja said...

alhamdullilah..mmg lega sgt2 hati ni bila Dania dah sihat.....:)

Mama Ayra Ariana said...

Ayra pulak skang da 9.9kg! Aiyark.. penat dukung lama2

Ieja said...

semangatnya ayra...dania ni minum susu jer banyak yg lain2 semuanya kureng....