Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Tuesday, July 20, 2010

Setahun Dua Bulan

Alhamdullilah hari ni genap Dania 14 bulan
Cepat ja masa berlalu..
Dan sempena menyambut hari ker 14 bulan
Dania sekali lagi terkena cirit birit
Aduhai la sayang Ummi...kesian sgt2 bila Dania kena Cb ni...
Sebabnya montot dia wajib melecek....
Pas tu time nak basuh tu dia punya la melalak tak hingga..
sbb terlalu pedih...
Ummi nak letak krim pun susah...
Untuk elakan lagi melecek tu Ummi pakaikan Dania kain lampin
pas tu kalau Cb terus basuh
sbb najis tu amat tajam
kalau tunggu lama2 lagi melecek montotnya
kali ni tak tahu la berapa lama plak ambik masa nak baik..
cam 1st time kena Cb dulu kat seminggu gak la....
pas tu baru hilang.....

p/s: Sekarang Dania dah mula bercakap...tapi lebih banyak menggunakan bahasa jerman dari bahasa malaysia...hehehe...comel jer mulut tu bila dia dok ngomel sorang2...

2 comments:

Shila said...

salam..cian baby you.cuba apply minyak gamat kat montot dia yang melecet tu.

Mykhalish said...

hmm agknya, bertkr bln kot. sbb br2 nih aqil pun ada kena. hbs merah pgg. so doc srh tkr susu dulu. diet mkn karbohidrat byk, cam roti, nasi & mee. xleh mkn buah2an kecuali betik. menda keras & bermyk pun xbole. mmg kena sapu cream utk elakkan melecet, sbb najis bisa. dkt 2weeks gak la aqil br elok sepenuhnya..