Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Tuesday, June 15, 2010

Pertemuan yg tak diduga

tadi pagi aku dapat panggilan dari my BFF (liza)
bgtau anak sulung masuk wad
so memandangkan tempat keja aku dan hospital sultan abdul halim dah dekat
wajib la aku pi melawat
aku keluar opis dlm kul 1..
1.05 minit dah sampai....
tapi nak parking punya la seksa...
pas puas tawaf bangunan baru la aku leh parking
kat 15 minit gak la dok melilau cari parking


nak cari wad bukannya susah sbb boleh dikatakan aku mmg dah biasa ngan bangunan sepital ni
masuk jer ...pi kat lif...tekan..naik...
jap jer dah sampai...
anak kawan aku ni demam tak kebah2..
so disebabkan suhu dah tinggi melampau...
kena la admit sepital....
aku dok kat sejam setengah la jugak.....
pot pet pi pot pet mai
tup2 dah abis masa melawat
sebelum mak guard mai jemput baik aku turun dulu...hehehe

masa nk balik tu terjumpa plak ngan member aku yg hampir 2 tahun tak jumpa....
sebenarnya kami mmg kawan baik..
(amat2 baik la..walupun aku keja gaduh ngan dia...)

tapi disebabkan kesibukan masing2...
ngan hal masing..
so tak leh la nk jumpa cam dulu...
aku pun tak terjangka boleh jumpa ari ni
so happy okey..
& dia masih berdua walaupun dah 2 tahun berkahwin..
pasai anak mmg aku tak akan tanya walaupun dia mmg BFF aku..
biar dia cerita sendiri yrk...
sensitif oiiiiii bab2 ni..
sapa kawin yg tak mau anak!!!!!
so aku hanya nasihakkan dia bersabar banyak2..
dan teruskan berusaha,,,,,,
sempat la jugak turunkan ilmu aku yg tak seberapa tuuuu
almaklum la..aku dulu pun kawin kat setahun baru la mengandungkan si Dania
so secara tak langsung sempat la merasai perasaan TENSION bila org tanya pasai anak
insyaallah kalau ada rezeki pasti dia akan menjadi seorang ibu jugak....
so sebelum berpisah...
sempat la bergambar
sebagai kenang-kenangan...

aku yg makin tembam & munie yg makin kurus
dia ni mmg spesis yg kurus
sbb dari dulu( zaman study) sampai la sekarang badan tak naik2 pun
malah makin kurus plak
ingatkan pas kawin nak gemukssss
tapi cam tu gak...

p/s: kalau dulu TENSION bila org dok tanya pasal anak...sekarang ni rasa TENSION plak bila org dok tanya bila nk bg dania adik......huhuhu..macam2 la diorg ni.....sapa tak nak tambah anak???..msti la nk tambah..tapi bukan dlm masa terdekat ni...seelok2nya bagi la Dania tu besar dulu yrk...Ummi & Baba nk mantapkan ekonomi keluarga dulu....so pas ni harap2 tak ada la yg nak tanya hal2 tambah menambah anak ni....

4 comments:

deqja said...

soalan mmg xakan abis jah.sblm kawin tnya bila nak kawin.dah kawin,bila nak ada anak.dah dpt sorang tnya bila nak tmbh.dah tambah,pasti soalan ada lg.bila dah ramai,ayat biasa...'amboi...pnjgnya gerabak depa',bila anak dah besar:sek dpt no berapa?dpt berapa A?
bila anak dah dewasa:bila anak nak kawin.sbg org tua, kita pun turut terasa.mcmtu la mak kita lalui dulu kan.skrg turn kita lak merasa :)

Ieja said...

a'aaaaa....sekarang dah kena kat kita...baru la tau perasaan jadi mak....ang ok la dah ada 2 sepasang plak tu.....kiranya leh lega banyak la.....

deqja said...

alhamdulillah.insyaAllah kalau blh nak tmbh sorang dua lg.aku xmau anak aku nnt tnya soalan yg sm aku tnya mak aku.nape 2beradik je.srnk tgk kwn2 yg adik beradik ramai.uhuhhuh....

Ieja said...

bagus2..ramai anak lagi best wei..org cakap susah time diorg kecik ja..dah besar tak susah dah...tapi cam aku ni tak leh nak menambah lagi le.....keja pun belum tetap2 lagi......huhuhu...