Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Wednesday, June 16, 2010

Dodol Oh Dodol

Penah makan dodol tak?????
kalau dulu time2 nak raya
org2 kampung msti berkumpul ramai2
jemaah kacau dodol..
mmg meriah time tu..
nak2 plak time dodol nak masak
punya la liat....abis keluar peluh2 jantan....
nak buat memakan masa yg lama..
nk makan kejap jer...
tapi zaman la ni..semua tu dah tak ada lagi....
sekarang dodol leh dapat tak kira musim...

ni la dodol yg aku makan semalam
(pic ni ambik kat sini)

alkisahnya semalam aku pi la satu cafe ni....
sementara nk tunggu laksa & teh ais dibungkus..
dok belek2 la segala macam keropok2, biskut2 & kacang2 kat kaunter
tup2 ternampakla cik dodol ni....
pegang jer terus terbekenan....
baunya mmg harum...lembut plak tu...warna pun menarik
tak fikir panjang ambik la satu....
nak bawa balik mkn ngan Mr Baba...
tapi balik umah Mr Baba tak makan pun...
kecik ati....huhuhu...
tapi mmg sedap tau dodol ni...
baki makan semalam..
bawa mai ke opis plak pg ni.....
buat bekpes....mmg berbaloi2 la beli dodol ni....
masa tulis n3 ni pun masih terbayang2 lagi keenakan dodol ni
nanti balik nk beli lagi la...
untuk mak & ayah..
msti diorg suka
makan plak ngan kopi panas..
mmg terbaik la....

p/s: pas makan dodol ni...compom la berat aku naik 3kg....huhuhu....

2 comments:

Mykhalish said...

Fuhh sdpnya dodol.. Leh msk senarai teringin mkn nih. Huhu..

Ieja said...

ila:-sedap ni..cepat dapatkannya,,,,