Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Thursday, March 18, 2010

Oang Macam Ni la Penyumbang Terbesar Kemalangan...

Kejadian ni berlaku masa aku ondway nak balik umah semalam
Tenggah syok aku dok tekan minyak....
Tertiba mai satu lori ni...
dekat sgt dia follow keta aku...
Time tu aku kat lorong kiri..
depan aku plak ada keta kelisa...
Punya la sopan santun dia bawak....
kalau dah slow tu pi la lorong kanan!!!!!!!!!!!...

Yang buat aku geram tu....
Mamat bawa lori tu....
Tak henti2 dok bg lampu kat aku.....
aku mmg la nk tukar lorong..
tapi masalahnya ...lorong kanan plak tenggah banyak keta,,,
takkan la aku nak terus masuk lorong kanan kot....
Bila dah clear aku pun masuk la lorong kanan...

Yang aku heran tu...
tak plak dia surun kelisa tu bg jalan kat dia...
siap dia plak beralih ke lorong kanan...
lepas tu aku plak kena follow dia ...
cam sengaja ja dia bawa slow2...
bila dia dok depan aku.....

aku ni...
ngan hati yg membara....
potong la dia..ikut belah kiri plak.....

tup2 dia pun sibuk gak masuk lorong kiri......
pas tu follow dekat sgt ngan keta aku.....
pas tu dok bagi lampu....
rasa macam nak berhenti keta ja time tu..
pas tu nak tanya dia......apa masalah dia....
mentang2 la aku perempuan...
berani la dok main2 cam tu....
dalam hati ni aku siap dah sumpah saranah dah ni....
gila ka apa mamat ni...

pas tu aku pun masuk balik lorong kanan..
malas nak layan org gila cam tu....
lantak pi ang la.....
alhamdullilah aku sampai umah ngan selamat....
tapi geram tak abis lagi.....

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

ni ha lori yg aku citer dari tadi....
bukan lori yg salah...
tapi pemandu dia yg gila!!!!!!!!!!!

tenggok tu.....sebenarnya dia nak terus...saja buat kalut...aku dah sememangnya nk belok kiri pas ni.......!!!!....


Nota:

1) Masa mamat gila ni tertiba bg lampu kat aku mmg aku terkejut...tapi aku cuba tenang..kalau tidak mmg dah terbabas ..& aku pun tak tau nk bayangkan cam mana....( tapi alhamdullillah....Allah s.w.t masih sayangkan aku).

2) Pas potong aku tu..kawan kat sebelah mamat gila ni..siap dok gelak2 lagi....( apakan motifnya tu....)

3) walaupun aku ni dah tak pregnt..tapi stiker ibu pregnant aku belum buang kat cermin belakang....( ada ka patut mamat gila tu buat cam tu..if aku ni betul2 tenggah pregnant cam mana)

4) masa aku ambik pic ni..diorg perasan......( cepat2 bawa laju2...)


5) aku guna tulisan merah sbb masa aku tulis n3 ni mmg aku tenggah marah & geram ngan mamat gila ni!!!!!!!!!!!...

2 comments:

MyKhalish Journey said...

hishh mmg xptt itu org. leh wat darah org naik smp pale. mmg ptt pun amik gambo lori dia, kasi dia panik jap. hehehe...

Ieja said...

mmg niat ambik pic lori ni nak bg dia panik.....pas tu nk tunjuk kat hubby...