Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Wednesday, January 20, 2010

8 month already

Alhamdullillah ari ni genap usia Dania 8 bulan...bagaimana bertambahnya umur macam tu gak la bertambahnya pencapaian Dania..setiap hari ada jer perangai & skill baru yang ditunjukan..dan yang terkini Dania dah boleh berdiri sendiri dengan perpaut pada benda ( paling suka berpaut pada sofa & Mr baba )....antara pencapaian lain:- dah pandai sebut ma ( ni boleh dengar time Dania teriak nk susu ja, lain2 sebut ba ja...huhuhu), melambai tangan, tepuk amai2, main bak bak cak, merangkak & duduk baru lesen L, berlari dalam walker dah lulus lesen P, suka baling barang sbb suka tengok ummi & baba kutip, dah boleh beza burung dan kucing ( kalau ummi cakap mana burung? pasti Dania tengok kat atas)...kalau nampak kucing cepat2 lambai.....

Dania yang amat lasak kalau bermain dengan Mr Baba

Berdiri sambil berpaut pada Mr Baba...cubaan nak lepaskan tangan....


berdiri sambil berpaut pada sofa....bukan main sukan dia..jatuh pun tak nangis siap nak panjat lagi pas tu nak lepaskan tangan cuba nak imbangkan badan..last2 ummi kena sambut kalau tidak tergolek la dia....





Nota :

1) Bila dah belajar memanjat & sewaktu dengannya ni, ummi tak boleh la nak leka2 lagi..kena selalu tengok2kan Dania untuk kurangkan risiko jatuh dengan kerap....

2) Dania kalau tertrtiba ja senyap harus la ummi cepat2 chek sbb dania ni suka mengutip dan masaukkan dalam mulut.

3) amat suka kalau dapat buku, kertas & plastik...jgn ada sesiapa pun dok pandai2 rampas 3 barang ni dari tangan dania....kalau tak dia teriak cam kena pukul..pas tu payah plak tu nak pujuk.....

4) Anak manja Mr Baba,,,kalau ada Baba kurang la Dania nak merap ngan Ummi...( boleh la ummi buat keja umah ngan senang)

5 comments:

noor azuani said...

,mama dania..jom fllw ktorg g sunway kt sp..7hb 2 nie..mama iera (marsya),...mama

noor azuani said...

ieja..pe2x msg onie ye..019-4655729

deqja said...

anak perempuan mmg manja dgn ayah kot.anak aku pun sama.kdg2 jeles gak.tp bila time nak mkn,tido n demam, mmg cari ibu la

ieja said...

onie :- amy pun ada bg tau 7hb nak datang sunway sp..insyaallah kalau ada kelapangan ieja leh la join sbb ahad ieja keja la onie....tak pa..apa2 hal ieja calling2 onie...

ieja said...

ieja:..mmg nak manja baba ni ieja..tapi kalau time sakit, todo & nak susu..baru cari ummi dia...