Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Wednesday, October 27, 2010

Cerita Tentang Alahan : Bau2an

Salam semua....dah bekpes ka..ai baru ja pekena hampir sekilo buah dokong...(ya ampun kalau sakit perut ni jgn la salahkan buah dokong ...sila salahkan diri sendiri yg tak ikut time mkn buah...hehee)...ni gara2 semalam beli tapi tak sempat mkn..kalau tak bawa nanti tak leh buat kerja plak.....

ok2..berbalik pada tajuk n3...ni ai nak citer pasai alahan ai bila pregnant anak kedua..kalau dulu alahan terhadap bau2an ni ada la gak..tapi kali ni alahan bua2an mmg tak leh blah..kalau terhidu ja msti muntah & pening.....ni ai senaraikan antara bua2an yg tak leh tahan...

1. Asap Rokok
Bau ni kalau org tak pregnant pun leh alah dan rasa nk pitam..nikan pula ai yg tenggah cam ni...kalau pas mkn tertiba terbau asap rokok ni..serta merta abis la isi kandungan makanan dlm perut ai ni keluar..kalau tak mkn pun still cam tu gak....pas muntah bagai tertiba ja leh sakit kepala....so nak atasi masalah ni ai cuba elakkan tempat2 yg berkabus & berbau asap rokok......selagi leh elak ai akan elakkan tapi kalau tak leh nk wat cam na......harung ja la......huhuhu.....kalau kat rumah bila Mr Baba nak merokok ja msti ai suruh pi kat luar ...tak suruh pun Mr Baba akan merokok jauh2 dari ai..dan pas merokok dia akan terus berus gigi....kalau tak jgn nak mai cakap ngan ai yrk.....nanti tak pasai2 kena karate....hehehe....

2. Badan Mr Baba
kalau dulu sebelum pregnant..sampai ja depan umah ai sambut la Mr Baba ngan salam & cium bagai..la ni jgn mimpi la leh buat cam tu lagi..bukan nak kurang sopan tapi ai mmg tak leh nak bau...kalau ai buat gak mmg ai akan pening & mutah..nasibla Mr Baba faham..kalau tak berapa banyaknya dosa ai kat Mr Baba ...huhuhu...pas Mr Baba dah wangi2 baru la leh salam & kiss2...hehehe.....

3. poo poo Dania
La ni kalau dania poo poo mmg Mr Baba yg ambik tugas sepenuhnya...jgn kata bau & lihat...dengar Mr Baba citer pasai poo poo Dania pun ai dah meloya...tapi kalau Mr Baba tak ada ai basuh la gak poo poo Dania tu..takkan nak biar "berkulat" kot..kejam la tu....hehehe.....

4. Kamar Beradu
Aduhai..tak tahu la kenapa la alah ni sampai cam ni sekali...bau bilik sendiri pun leh tak tahan.....huhuhu....yg wangi pun rasa cam busuk sgt2...so nak atasi masalah ni ai akan letak minyak tiger kat hidung...jgn tak tau..tiap kali masuk bilik kalau lama2 msti ai akan pening...huhuhu.....nasib la leh gak tido dlm bilik tu..naknya tak leh nak tido tak ker haru.....

5.Minyak Wangi
ni bukan semua minyak wangi la..hanya minyak wangi Mr Baba ja...hahaha...sian Mr Baba tak leh berwangi2an bila bersama ngan ai...busuk pun tak leh...wangi pun tak leh.....so kalau Mr Baba nak pakai hanya time dia tak bersama ai......baru la dia leh wangi2......:)

6.Dettol
kalau dulu sebelum pregnant ai mmg tak guna sabun buku...ai guna yg gel ja..sbb dulu kalau guna yg buku badan ai gatal2 @ rasa cam tak ada bau ja...sampaikan Mr Baba pun cakap ai berlagak.....hahaha...tapikan bila dah pregnant ni...showel gel tu pun ai tak pakai dah sbb ai rasa cam busuk sgt2...nak muntah bila bau...so la ni ai dah bertukar ker sabun buku...

setakat ni tu ja la bau2an yg ai tak leh tahan sgt2..kalau dulu ok ja..la ni mmg ko....kalau org yg tak faham msti ingat ai ni ngada2kan.....huhuhu..tapi nak buat cam na...dah ni la realitinya..tapikan bab2 masak ai mmg tak ada alah.....& ai la ni cam suka masak plak....

p/s: Mr Baba selalu kata kat ai...dulu yg mana suka la ni bila dah pregnant semuanya tak suka.....tapi nasib la ai tak alah bila tengok muka Mr Baba,,,kalau alah gak tak tau la nak kata apa.....hehehehe...

p/s: di sebabkan ai suka muntah2 Dania pun dah pandai ajuk gaya ai muntah....budak kecik tu mmg cepat ikut ngan apa yg ai buat.....

p/s: Harap2 alahan ni tak la berlarutan......rasanya alahan kali ni tak la sehebat alah kat Dania dulu...sbb dulu pas mkn ja msti muntah...pas tu sampai lembik2 badan ni....tergangu tugas kat pejabat sbb selalu mc......

p/s: nanti nak citer pasai mengidam plak.......sila jgn jemu baca bloh ni yrk......)

2 comments:

deqja said...

dulu anak fst aku rajin memasak.tgk2 dpt girl.yg snd mls sgt nak msk.pegang kuali,sudip segala bagai malas yg amat.tgk2 dpt boy.bila ngandg ni dpt rasa mcm2.

Ieja said...

ya ka....aku dulu bab masak sama ja...dua2 rajin sbb tak alah......yg beza alah bau2an & muntah ja....dulu time Dania mmg aku muntah teruk.....huhu..tu la yg tak suka jadi suka..yg suka jadi tak suka.....hahaha...