Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Sunday, September 11, 2011

Aidilfitri 2011: Kampung Sanglang

bersambung lagi part raya saya yg bertangguh2..sambung dari n3 disini

raya pertama dah selesai di belah keluarga en suami...so raya ke 2 sudah semestinya la sebelah keluarga saya plakkan.....ikutkan plan mula2 tu nak gak la stay semalam lagi umah mertua tapi bila call ayah pas tu dapat tau adik2 mak merangkap mak & pak sedara saya nak bermalam kat umah...mula la bontot panas...mana leh lena wei kalau pala otak dok terbayang kemeriahan kat umah, badan yg letih tertiba jadi segar bugar...hehehe...yg paling best tu en suami pun setuju nak balik malam tu gak...lagi berdouble2 la keseronokan saya...hehehe,,,

malam tu en suami layan budak2 main mercun & saya sudah semestinya la memulakan aktiviti sembang & bergebang ngan mak2 sedara...hahaha...malam tu Dania tido awal so tak leh la nak join main mercun...cam bg line plak kat ummi & baba berpoya2 mlm tu....bila dah ramai2 ni tido lambat tu adalah wajib walaupun esok pagi2 dah nak keluar beraya...

cpanjang la plak karangannya.....jom saya citer melalui gambar plak,baru la best!!!!...



petang:- beraya di kampung kelahiran saya,kat belakang tu la x-house umah saya dilahirkan dulu,la ni dah jual ke pada sepupu memandangkan kami semua telah berhijrah ke sg petani,,,sayang gak nak juai umah ni dulu,,tapi memandangkan rezeki kami adik beradik bukan di sini terpaksala mak ayah juai..kang kalau dibiarkan roboh plak...so rezeki sepupu saya la..kalau juai ke sedara mara ni nak balik sesekali time2 cam ni tak la segan sgt nak singgah & bermalam disini..

bergambar ngan satu2nya sedara ayah yg ada ( abg ayah aka pak ndak ) ,time balik ri tu musim menuai padi so dapat la Dania tengok mesin tuai padi ngan jarak yg dekat..kalau idak tengok jauh2 ja..bukan main seronok lagi dapat tengok secara live...anak happy mak lagi la happy...

pagi : beraya umah mak tok a.k.a mak mertua mak teh ( adik mak)...best kalau dapat mai sini sbb keliling umah macam2 ada..dan paling syok budak2 la..terutama sekali Dania sbb leh tengok lembu,ayam,sungai,kambing & macam2 la....budak2 mana la yg tak suka suasana kg kan...saya yg tua bangka ni pun suka gak...hehee...memandangkan kami sekeluarga org pertama yg bertandang so dapat la menikmati mee sup mak cik tie yg best tu...sampai la dok teringat...

pagi raya kedua: Dania yg tak mau pakai baju kurung sedondon ngan ummi...sgt2 geram ok!!!!...sekarang ni baju mesti nak pilih sendiri..so sampai kehari ini baju kurung raya kedua Dania belum lagi terusik...huhuhu...
*pic:-ummi nak ambik gambar..dia pun nak gak ambik gambar ummi...


Tema suami isteri dihari raya kedua : HITAM & PUTIH

p/s:-ikut plan asal pas raya umah mak tok nak terus pi Mahang ( kg arwah nenek a.k.a mak kepada mak saya)...tapi last2 melencong balik Kg Sanglang...

p/s :- Dari Kg Sanglang petang tu terus gerak pi penang plak....punya la jem kul 11 baru sampai...hehehe...

p/s: heran sungguh la..saya nak citer ikut turutan gambar..tapi apasal tak leh nak susun yrk gambar2 ni...(pening memikior...)

No comments: