Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Wednesday, November 10, 2010

Bila Si Baba Terasa Hati Dengan Si Anak

aduhai...serba salah di buatnya bila Mr Baba terasa hati ngan Si Dania
Ni semua gara2 Si Anak tak nak langsung pada Mr Baba....
Pandang pun tak nak ni kan plak nak dukung
pegang sikit pun meraung satu umah

Ni la yg berlaku sekarang
sejak Dania terkena demam campak sekam ni
dia mmg tak nak langsung pada Mr Baba
hanya nak melekat ngan Ummi ja
bila tengok ja Mr Baba Dania akan lari
bila Mr Baba cakap dengan Dania dia buat2 tak tahu ja
Ummi kadang2 tu kesian jugak kat Mr Baba
dan paling kesian kat diri sendiri la
sbb tak boleh nak bergerak sikit pun
nak buang air pun kena cepat2
sbb Dania dah meraung kat luar

sekarang ni kalau ke mana2 msti nak Ummi ja yg dukung dia
tak nak jln langsung
Ummi bukan tak nak dukung tapi ngan keadaan cam ni mana la boleh dukung lama2
tapi kalau dah meraung tu tak sampai hati plak..
last2 sekali Ummi gagahkan juga diri ni dukung dania yg 10kg tu
kesannya sampai kehari ini Ummi sakit pinggang
harap2 adik Dania kat dalam ni baik2 la hendaknya

pg tadi Mr Baba ada luahkan perasaan
dia kata dia sedih Dania cam tu
dulu ok ja...semuanya nk kat dia
la ni tengok dia pun cam tengok hantu...

Ummi pun cuba la pujuk Mr Baba..
ummi cakap mmg cam tu budak2 bila demam
lebih2 lagi bila dah tau nk dapat adik
mmg akan berperangai cam tu
so Ummi surih Mr Baba banyak2 bersabar
dan cuba ambik hati Dania

p/s: nak tanya kawan2 semua..mmg selalunya kalau nak dapat adik si kakak@ si abang akan berperangai cam ni ker????



2 comments:

Mama AminAzim said...

pada ieza biasa la... sbb masa ngandung kan adik dl amin pun mcm dania.. tapi x lama.. papa dia tetap pujuk amin.. sbln jg la.. klu x ieza mmg rsa nak ptah pggang...

Ieja said...

alhamdullilah ieza..semalam nampaknya hubungan si anak + bapa dah kembali normal....harap2 berterusan la..tapi tang merap tu mmg tak leh nak kata apa dah....macam tu gak....