Rakan2 Yang Sudi Mengikuti Perkembanganku

Thursday, July 22, 2010

Ular Masuk Rumah!!!!!!!!!!

kejadian ni jadi pagi kemarin
1st time ular masuk rumah sejak tinggal menyewa kat rumah ni
ntah dari mana ular ni datang aku pun tak tau
nasib la tak kena patuk ( nauzubbilah...moga dijauhi )
pagi kemarin cam biasa aku bangun tido terus buka lampu...
niat tu nak duduk la kejap kat sofa sebelum pi mandi..
tertiba aku nampak satu benda hitam dok meyusur laju
mula2 tu aku tak perasan lagi..
ya la baru bangun tido..msti la dok mamai2 lagi...
ditambah plak aku ni rabun so ambik masa gak la dok perati apa benda tu...
rupa2nya ular..hitam sgt2...
cepat2 aku masuk bilik pi gerak wan..
bila datang balik kat ruang tamu ular tu dah hilang..
(aku punya tergamam sampai suara pun tak keluar nak jerit...kalau tak msti leh nampak ular tu pi mana..huhuhu..ada sedikit ralat kat situ..)
kelam kabut kejap time tu...
so aku & wan dok cari2 lakan.....
siap pi ambik kayu & parang lagi....
dah puas cari tapi tak jumpa2 gak...
akhirnya wan suruh aku mandi cepat2,solat pas tu pi keja...
wan ambik keputusan cuti ari ni..
sbb nak mulakan operasi mencari ular tu....

aku kat opis pun hati tak senaang memikirkan hal ular ni...
macam2 ada dlm kepala hotak ni...
tak lupa gak aku mintak petua kat kawan2 fb cam na nak cari ular tu
ada yg suruh letak belerang & limau purut...
dan ada gak yg suruh sembur ngan ridsect
ustaz aku plak bagi doa "BACA " WA HIFZAN MIM KULLI SYAITANIN MARID'' DAN JUGA " SALAMUN ALA NUHIN FIL ALAMIN" MINTA DARI ALLAH AGAR ULAR ITU KELUAR DENGAN AMAN DAN SELAMAT"

aku pun pas dapat petua2 ni dok call & sms la wan
suruh buat itu ini ...cari semua ceruk2...
tapi tak jumpa gak....
semua barang2 dlm rumah wan punggah
tapi still gak tak jumpa....
kami pun heran mana la pi si ular ni
aku mmg yakin apa yg aku nampak tu ular
org cakap kalau ular masuk rumah ni ada dua jenis ular
samaada ular betul @ jelmaan jin @ syaitan
aku pun tak tau nak caya yg mana satu...
harap2 mana ular tu datang kesitu la dia balik....
pas ni nak letak belerang supaya kejadian ni tak berulang lagi


p/s: Dok dalam rumah pun rasa tak aman la ni..wan kata dia yakin yg ular tu dah keluar sbb dah cari semua tempat & ceruk tak jumpa....

p/s: selepas kejadian ni...sekarang aku nak bancuh susu Dania pun jadi takut...msti buka lampu bagi terang bederang

p/s: pg tadi wan bangun lebih awal dari aku..selalunya aku yg bangun dulu......hehehe...aku fobia plak nak bangun sorang2 time pagi...

p/s: diakan keselamatan kami sekeluarga yrk.....

No comments: